|

Změny a události na linkách MHD

Darovali jsme autobus na charitu

Spolku, který v Brně provozuje kontaktní centrum pro lidi bez domova, jsme darovali starší autobus Karosa. Převážet jím bude zájemce z centra města do areálu židenických kasáren, kde dostanou jídlo, oblečení a mohou provést základní hygienu.

Autobus značky Karosa B 931E, který cestující po městě vozil od roku 2001, v roce 2013 prošel generální opravou. Z provozu byl vyřazen na podzim loňského roku poté, co jsme pořídili nové klimatizované a nízkopodlažní autobusy značky SOR.

Vůz naši pracovníci předali Spolku křesťanské pomoci Bučovice ve středu 13. ledna 2020.

Jsme rádi, že ještě poslouží dobré věci!

Váš DPMB

Mimořádná opatření v MHD!

Přehled všech opatření v souvislosti s pandemií koronaviru.

Noční rozjezdy slaví 20 let

Snad nenajdeme v Brně člověka, který se někdy nesvezl nočním rozjezdem. Hlavní nádraží se každou celou a někdy i půl hodinu zaplní autobusy, které naberou, koho mohou a rozvezou je do všech koutů města i za jeho hranice. Tímto systémem, který je fenoménem Brna, se inspirovala řada měst nejen v Česku, ale i v zahraničí.

Autobusové noční linky nesou číselné označení 89-99 a jsou v provozu od 23 do 5 hodin. Na jeho začátku a konci platí interval 30 minut, v noci jezdí po hodině. Do víkendových spojů kvůli velké poptávce cestujících Dopravní podnik města Brna vložil ještě několik tzv. „půlkových rozjezdů“.

V průběhu pracovního týdne nočních rozjezdů využívá 10 tisíc cestujících. V pátek a v sobotu, kdy to ve městě žije, vrůstá číslo až k 25 tisícům. Oblibě se těší nejen u těch, kterým se z města nechtělo dříve domů, ale i u pracujících, kteří domov pro brzkou ranní směnu opustit museli.

Historie nočních linek však sahá až do roku 1946, kdy byly v provozu tramvaje na pěti linkách. Až po několika letech je začaly doplňovat autobusy a trolejbusy. Nejednalo se však o ucelený systém, a byl tak pro cestující značně komplikovaný. Na trasách bylo nutné přestupovat, a to nejen v centru, ale i v dalších uzlech. Na konci minulého století zajišťovalo noční provoz šest tramvajových linek, pět trolejbusových a sedm autobusových linek, z toho jen čtyři byly výhradně noční.

DPMB koupil dalších 20 autobusů

V brněnských ulicích můžete narazit na nové autobusy značky SOR NS, které se svým designem výrazně odlišují od ostatních. Jedná se o klimatizované a plně nízkopodlažní vozy, které cestující potěší i USB nabíječkami a celočalouněnými sedadly pro zajištění většího pohodlí. Dalšími plusy vozů jsou širokoúhlé LCD monitory, systém RIS 2 nebo vyhřívaná čelní skla. Autobusy mají kapacitu 105 cestujících.

Stejně jako kloubové autobusy SOLARIS, které podnik pořídil na začátku léta, mají vozy SOR NS tu výhodu pro cestující, že na levé (nenástupní) straně disponují venkovním elektronickým transparentem, který zobrazuje číslo linky. Lidé tak i z protější strany ulice snadno vidí, jaká linka zrovna přijíždí.

Nové autobusy SOR nahradí starší vozy Karosa B 931 a Citelis, které budeme postupně vyřazovat. V provozu je budeme nasazovat na linkách 41, 43, 52, 54, 57, 67, 70 a 71.

Dopravní podnik města Brna provozuje 320 autobusů. Po dodávce zbývajících vozů SOR bude 300 z nich nízkopodlažních, což je 94 procent.

Příjemnou jízdu novými vozy přeje Váš DPMB.

 

Drak v roušce

Dopravní podnik města Brna představuje časosběrný dokument Drak v roušce, který mapuje situaci v brněnské městské hromadné dopravě během pandemie koronaviru.

Děkujeme všem zaměstnancům DPMB za jejich práci v tomto náročném období a cestujícím za podporu a přízeň!

 

 

Váš DPMB
Nové autobusy dorazily do Brna

Ulicemi Brna se začne prohánět prvních osm z celkově dvaceti nových kloubových autobusů SOLARIS Urbino 18, které Dopravní podnik města Brna v letošním roce pořizuje v rámci obnovy vozového parku. Autobusy SOLARIS Urbino 18 jsou klimatizované a vynikají velkým vnitřním prostorem.

Mezi jejich další přednosti patří USB nabíječky, systém RIS2 a širokoúhlé LCD monitory. Sedadla pro cestující jsou plastová, na sedací části opatřená potahovou látkou, která zamezí klouzání a zajistí cestujícím lepší tepelnou pohodu.

Zbylých dvanáct do celkové dvacítky dorazí do Brna postupně do konce července. Dopravní podnik města Brna za vozy zaplatí 147 miliónů Kč bez DPH.

Během léta DPMB čeká ještě dodávku 20 sólo autobusů značky SOR.

Podrobnosti najdete na našem webu v sekci Kontakty - Tiskové zprávy.

 

Zájezdová doprava

Připravili jsme pro vás novou přehlednější stránku o našich zájezdových autobusech.

Jak si pořídit elektron. šalinkartu

Jak si pořídit elektronickou šalinkartu

 

Bonusové body pro věrné cestující

Dopravní podnik města Brna zavádí po uživatele elektronických předplatních jízdenek další příjemnou novinku – bonusové body pro věrné cestující. Za každou kontrolu revizorem cestující získají body, které mohou uplatnit k uhrazení sankcí nebo se díky ní zařadit do slosování o předplatní jízdenky.

Body získávají automaticky zákazníci využívající elektronické předplatní jízdenky za úspěšné revize svých elektronických šalinkaret. Za každé čtvrtletí, ve kterém byl cestující alespoň jednou úspěšně zkontrolováni revizorem, obdrží 10 bonusových bodů (body byly přiřazeny i zpětně za všechny proběhlé revize).

Body je možno použít v eshopu BRNO iD na snížení nebo plné online uhrazení sankce 50 Kč v případech, kdy se cestujícímu nepovedlo prokázat revizorovi, že má platnou jízdenku (zapomenutý nosič, nefunkční nebo neaktivovaná karta apod.). Maximum bodů, které je možno mít na účtu je 50. Další body se automaticky převádí do soutěže, ve které se pravidelně jednou za pololet budou losovat výherci tří ročních nepřenosných šalinkaret zdarma.

Úspěšná revize tak pro zákazníky nyní znamená šanci na bonus a potenciálně i výhru, pípat revizorovi se vyplatí!

 

E-shop Dopravního podniku města Brna a. s.

V Eshopu Dopravního podniku města Brna, a.s., si můžete nakoupit předplatní jízdenky pro tarifní zóny 100 a 101 (město Brno).