Jednorázové tištěné jízdenky jsou pořád v kurzu!
Skoro pro každého v dětství bylo právě cvakání jízdenky jedním z nejlepších okamžiků jízdy autobusem. Papírové jízdenky ale ještě zdaleka za zenitem nejsou. Kde a jak se dají zakoupit se dozvíte dále v následujícím článku.
Jak na koupi jízdenky?
Nejdříve zkontrolujte, jestli je automat v provozu. Pokud ano, bude svítit displej a na něm bude nápis Jízdenky nebo den, datum a čas (nápisy se střídají). Pokud automat nefunguje, můžete volat na číslo +420 543 174 317 nebo závadu nahlásit kterémukoliv řidiči. Poté vyberte druh jízdenky z nabídky a stiskněte příslušné tlačítko. Při nákupu zlevněné verze jízdenky je nově nutné použít předvolbu stiskem tlačítka Zlevněná. Počet kusů pak volíte opakovaným stisknutím tlačítka. Kdykoliv v průběhu zadávání objednávky je možné stiskem tlačítka Zrušit vynulovat objednávku.
Na displeji se zobrazí seznam mincí, které je možné k platbě použít (1, 2, 5, 10, 20, 50 Kč) a zároveň se otevře vstup pro vhoz mincí. Mince vhazujte v požadovaných hodnotách až do výše celkové ceny nákupu, pokud možno od nejnižší po nejvyšší hodnotu. Při vhazování mincí je po každé minci uzavíráno a opět otevíráno blokování vhozu mincí. Na displeji se zobrazuje peněžní částka zbývající do ceny nákupu. Pokud jste navolili nesprávnou jízdenku nebo její počet, můžete provést tlačítkem Zrušit storno objednávky a automat vhozený obnos vrátí.
Po vhození poslední mince probíhá tisk jízdenek a na displeji se zobrazí text: Vyřizuji Vaši žádost, moment! Následně automat vrátí přeplatek ceny a vydá vytištěné jízdenky.
Co dělat, pokud mi jízdenkový automat nevrátil peníze, nebo nevydal jízdenku?
V případě nevydání jízdenek nejprve stiskněte tlačítko Zrušit. Automat vrátí vhozenou finanční hotovost. Pokud je tlačítko nefunkční, vyčkejte 20 sekund, automat vrátí mince sám. Pakliže vám jízdenkový automat nevydal jízdenku a ani nevrátil vhozené peníze, vyplňte, prosím, následující formulář. Naše společnost reklamaci prošetří a v případě uznání reklamace vám vrátíme peníze zpět. Za vzniklé potíže se předem omlouváme. Reklamaci je nutné uplatnit nejpozději do dvou pracovních dnů od vzniku poruchy jízdenkového automatu. Reklamace funkce jízdenkového automatu reklamačním řádem, který si můžete stáhnout zde.